Oferta agencji zajmujących się projektowaniem i tworzeniem stron internetowych jest bardzo bogata i różnorodna. Niestety wciąż rzadko poparta fachowym doradztwem w zakresie projektowania skutecznego narzędzia marketingowego o określonej roli. Dlatego tak wiele stron, choć stworzonych za pomocą nowoczesnych technologii i na podstawie bieżących trendów, okazują się nieskutecznych. Żeby temu zaradzić, podpowiadamy, jak wykonać analizę potrzeb własnej firmy w zakresie budowy strony www jako narzędzia promocji i sprzedaży.
Rola strony internetowej w polityce sprzedażowej firmy
Wszelkie prace nad projektem strony internetowej powinniśmy poprzedzić udzieleniem odpowiedzi na kluczowe pytania:
Strony responsywne
Popularność urządzeń mobilnych oferujących praktycznie nieograniczony dostęp do Internetu rodzi kolejne wyzwanie – konieczność tworzenia stron, które można obsługiwać za pomocą smartfonów i tabletów. Czy każdy biznes wymaga zastosowania technologii responsywnej? Tak! Zapotrzebowanie firm na strony responsywne zależy od wielu czynników np.:
Warto przy tym pamiętać, że liczba osób korzystających z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych rośnie z każdym dniem. Zmienia się też średnia wieku użytkowników mobilnych, co oznacza, że biznesy, które dotychczas radziły sobie bez technologii responsywnej za chwilę mogą jej potrzebować.
Reasumując, przed przystąpieniem do budowy strony www przemyślcie swoje oczekiwania oraz jej cel. Wpłynie to korzystnie na proces jej tworzenia oraz usprawni komunikację z firmą, która będzie ją tworzyć. Nie zostawiajcie również wszystkiego "na głowie" wykonawcy. To wy jesteście ekspertami w swojej branży i często nawet drobne sugestie, mogą mieć olbrzymi wpływ na wynik finalny.