Jak wybrać firmę tworzącą strony internetowe?
Czyli jaka jest różnica pomiędzy doświadczeniem a ceną.
Twoja strona internetowa może kosztować kilkaset złotych lub kilka tysięcy złotych – wszystko zależy od stopnia złożoności serwisu oraz agencji, której zdecydujesz się powierzyć jego realizację.
Działamy w branży nie od wczoraj i wciąż trafiają do nas klienci, którzy uważają, że projekt i wykonanie strony internetowej nie powinno „tyle” kosztować, zwłaszcza, że gdzieś indziej jest taniej. I z pewnością jest. Pytanie tylko, czy tak samo dobrze? Mówiąc brzydko, prostą stronę naprawdę trudno spartaczyć. Nieco inaczej ma się sprawa z rozbudowanym serwisem wyposażonym w autorski CMS i bogatą funkcjonalność, którą tworzymy na specjalne zamówienie klienta. Z tym młody freelancer lub początkująca agencja interaktywna mogą sobie nie poradzić.
Czy należy oceniać firmę tworzącą strony www po jej własnej witrynie?
Oczywiście, że tak. Przy czym to „ocenianie” jest nieraz mylnie interpretowane i sprowadzane do wyboru agencji, której strona jest przesadnie rozbudowana bądź naszpikowana nikomu niepotrzebnymi funkcjami, których jedyną rolą jest zademonstrowanie potencjalnym klientom umiejętności rzeczonej agencji. Tymczasem, oceniając firmę tworzącą strony warto zwrócić uwagę na:
Jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z usług agencji, która dysponuje wieloletnim doświadczeniem, która zna działanie biznesu i usługi marketingowe, to efekt finalny powinien być na wysokim poziomie.
Czy bogate portfolio ma znaczenie?
Bogate portfolio jest wyznacznikiem bogatego doświadczenia firmy. Te zaś przekłada się na umiejętności oraz fachowe doradztwo w zakresie oferowanych rozwiązań. A to wszystko razem prowadzi do powstania skutecznej witryny, która z pewnością będzie się wyróżniać na tle konkurencji i przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Czy to znaczy, że nie warto ufać młodym agencjom, które dopiero budują swoje portfolio? Niekoniecznie. Warto jednak pamiętać o tym, że kusząco niska cena oraz nierzadko przesadne zaangażowanie młodego zespołu mogą być obciążone ryzykiem posiadania niewystarczającej wiedzy, doświadczenia lub obycia w branży, dzięki którym droższe strony starszych konkurentów mają „to coś”.