Nie będziemy Cię przekonywać, że obecność w Google determinuje istnienie Twojego biznesu, bo istnieją firmy, które świetnie radzą sobie na rynku nie posiadając strony internetowej lub nie przywiązują nadmiernej wagi do jej widoczności czy prezencji. Z drugiej zaś strony, zdecydowana większość biznesów, która zdecydowała się na stworzenie starannie zaprojektowanej witryny i jej promocję, dotarła do szerokiego grona klientów rozwijając skrzydła. Dlatego posiadanie przez firmę chociażby strony wizytówkowej uważamy za podstawę działań marketingowych. Szczególnie dzisiaj, kiedy praktycznie każdy użytkownik smartfonu na co dzień korzysta z Internetu za pośrednictwem swojego urządzenia mobilnego.
Brak witryny jest lepszy od budowania wizerunku marki w oparciu o stronę nie spełniającą oczekiwań użytkowników.
Na co zwracają uwagę Klienci odwiedzający Twoją witrynę?
Obecność w Google nie determinuje istnienia Twojego biznesu, ale zwiększa widoczność Twojej oferty.
Wiele agencji zajmujących się projektowaniem i tworzeniem stron www przekonuje Cię, że strona internetowa to najlepsza wizytówka firmy, ale to nie prawda. Kiepska witryna – nieprzemyślana lub wykonana przy użyciu przestarzałych technologii, tudzież latami nieaktualizowana i niemodernizowana to najgorsze, co możesz zrobić swojemu biznesowi. Za pośrednictwem takiej witryny podświadomie przekazujesz potencjalnemu klientowi informację, że firma jest niedbała, a co za tym idzie w równie niedbały sposób może traktować odbiorców swoich towarów i usług. Dlatego jeśli jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad stroną www wiesz, że albo nie będziesz miał czasu albo materiałów do jej regularnej aktualizacji postaw na estetyczną i profesjonalnie przygotowaną stronę wizytówkową, która nie będzie wymagała tak częstych updatów. To pozwoli Ci uniknąć wrażenia zaniedbania... O wiele efektywniejsza w kreowaniu wizerunku firmy w sieci będzie oczywiście bardziej rozbudowana witryna, za pośrednictwem której nie tylko przedstawisz swój biznes potencjalnym klientom, ale również nawiążesz z nimi relację. Doskonałym sposobem na budowanie portfolio klientów jest newsletter lub dołączony do strony blog – oba te narzędzia pozwalają Ci na stałe podtrzymywanie zainteresowania odbiorców marką. Warto przy tym pamiętać, żeby newslettera nie rozsyłać zbyt często, bo zacznie być traktowany jak spam.
Strona internetowa może być najlepszą wizytówką firmy, ale jej posiadanie to za mało, żeby wykreować pozytywny wizerunek marki. Skuteczna witryna to przede wszystkim strona odpowiadająca na potrzeby użytkowników i zgodna z bieżącymi trendami, również w zakresie optymalizacji i bezpieczeństwa.